Engagera dig i kåren

Älta scoutkår grundades 1958, vi har cirka 200 aktiva scouter som träffas varje vecka i vår egen scoutstuga. Kåren har vuxit så det knakar under de senaste åren. Vi är oerhört glada över denna utveckling och hoppas kunna ge möjlighet för fler unga att delta.
Hos oss är de flesta scoutledarna förälder till en scout. Vi bygger en struktur som passar både oss ledare och våra scouter. Det betyder att vi förstår att alla inte kan förväntas engagera sig varje vecka. Ibland kan det vara bra att bara kunna rycka in vid behov.  Vi är glada åt och det betyder mycket med allt vi bidrar med tillsammans.
Du som vårdnadshavare förväntas kunna bidra även om du inte är ledare. När vi ger oss av på hajk eller läger behövs till exempel hjälp för skjuts av scouter och packning. Vårdnadshavare och andra vuxna välkomnas också till uppdrag utanför avdelningsarbetet. Till exempel i styrelsen eller som deltagare i någon arbetsgrupp. Det finns mycket att göra med stugans och tomtens skötsel och vid olika arrangemang behövs många händer. Hör av dig till kårstyrelsen, altascout@gmail.com , så hjälper vi dig.
Välkommen till gemenskap!